Bezárás
BezárásVálassz várost
BezárásVálassz várost

Országos Nyitóoldal / Blog / Sajtóközlemény / A globális növekedés látványos eredményeket hozott a LEGO Csoportnál

A globális növekedés látványos eredményeket hozott a LEGO Csoportnál

A globális növekedés látványos eredményeket hozott a LEGO Csoportnál információk

A globális növekedés látványos eredményeket hozott a LEGO Csoportnál 2014-ben
 
A különböző termékcsaládok (pl. LEGO® City, LEGO® Creator és a LEGO® MOVIETM termékek) jelentős teljesítménye a világ minden régiójában hozzájárult az árbevétel növekedéséhez, és kiváló éves eredményeket hozott a LEGO Csoport számára: az árbevétel 28,6 milliárd DKK-ra nőtt.
 
„2014-ben 15 százalékkal növeltük értékesítésünket. Büszkeséggel tölt el, hogy kiváló minőségű, kreatív játékélményt nyújthattunk több millió gyermek számára az egész világon. A kiváló eredmény főként ennek köszönhető, és továbbra is arra törekszünk, hogy a legjobbak legyünk abban, amit csinálunk” – mondta Jørgen Vig Knudstorp, a LEGO Csoport elnök-vezérigazgatója.
 
A legfontosabb 2014-es eredmények:
 
  • A bevétel-növekedés (leszámítva a valutaárfolyam-változások hatását) helyi valutában számolva 15% volt az előző év hasonló időszakához képest.
  • A bevétel 13%-kal, azaz 28,6 milliárd DKK-ra nőtt, szemben az egy évvel ezelőtti 25,3 milliárd DKK értékkel.
  • Az üzleti eredmény 9,7 milliárd DKK-ra nőtt, szemben a 2013-as 8,3 milliárd DKK értékkel – ez 16%-os növekedésnek felel meg.
  • A nettó nyereség 7 milliárd DKK volt; összehasonlítva a 2013-as 6,1 milliárd DKK értékkel – ez 15%-os növekedést jelent.
  • Az ingatlanba, üzembe és berendezésbe fektetett összegek értéke 3,1 milliárd DKK volt 2014-ben – ez 18%-kal több, mint az előző évi befektetés szintje.
  • Immár 5. éve nem történt egyetlen termékvisszahívás sem.
  • A sérülési ráta 1,7%, ami megegyezik a 2013-as értékkel.
  • A gyártóüzemekből származó hulladék több mint 90%-át újrahasznosította a vállalat.
  • A LEGO Csoportnál dolgozó alkalmazottak száma 13 869-ről (2013. év végi adat) 2014. végéig 14762-re nőtt.
 
A 2014-es éves jelentés teljes szövege itt olvasható:http://www.lego.com/hu-hu/aboutus/news-room/2015/february/lego-group-2014-annual-results

A Responsibility Report 2014 itt olvasható: http://www.lego.com/hu-hu/aboutus/news-room/2015/february/investment-in-offshore-wind-farm-lands-first-power

Két számjegyű árbevétel-növekedés az összes régióban
2014-ben a LEGO Csoportnál folytatódott az elmúlt években tapasztalható jelentős árbevétel-növekedés, amely meghaladja a globális játékpiac általános fejlődését is. A LEGO Csoport összes piaci régiójában két számjegyű árbevétel-növekedést sikerült elérni, míg a hagyományos játékpiac a legtöbb országban alacsony, egy számjegyű növekedési rátát mutatott.

A LEGO Csoport legnagyobb piacán, azaz az Egyesült Államokban, az árbevétel két számjegyűre nőtt, akárcsak az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Oroszországban és Kínában, míg a közép- és észak-európai piacokon stabil, egy számjegyű növekedési ráta volt jellemző.

A 2014-es év legnépszerűbb termékcsoportjai közé tartozott például a LEGO® City, a LEGO® Star Wars™ és a LEGO® Friends. A LEGO® Creator és a LEGO® Technic magas növekedést mutatott az év folyamán. A jelentős árbevétel-növekedéshez jelentősen hozzájárult még 2014-ben a LEGO® MOVIETM termékcsoport, amelyet 2014. elején, A LEGO kaland című filmmel együtt vezetett be a cég. Ez a termékcsoport is jól teljesített egész évben.

„Sikerünk szempontjából létfontosságú, hogy minden évben megújítsuk és kicsit átformáljuk a LEGO játékélményt. Elkötelezettek vagyunk az olyan új termékek folyamatos megalkotása, fejlesztése mellett, amelyek világszerte szórakoztatóak és izgalmasak tudnak lenni a gyermekek számára. Termékeinkkel eszközt adunk számukra, hogy kifejezhessék képzeletvilágukat.  Ugyanakkor folyamatosan olyan játékélményt szeretnénk nyújtani, amely biztonságos és a lehető legkiválóbb minőségű, ennek érdekében pedig szigorú biztonsági és minőségi szabványokat alkalmazunk. 2014. sorozatban az ötödik olyan évünk volt, amikor nem került sor termékvisszahívásra, és 2015-ben is ezt szeretnénk elérni. Ami az idén kifejlesztett termékeket illeti, meg vagyok győződve arról, hogy a következő évben még több gyerek életébe csempészhetünk örömet.” – mondta el Jørgen Vig Knudstorp.


A következő években a globális játékpiacra várhatóan továbbra is az alacsony, egy számjegyű növekedés lesz jellemző.

„Mivel folyamatosan az innovációra és a globális terjeszkedés iránti elkötelezettségre összpontosítunk, arra számítunk, hogy növekedésünk a jövőben is mérsékelten a piaci növekedés fölött marad. Eközben továbbra is elkötelezettek maradunk alapvető törekvésünk mellett, hogy a világ összes gyermekének a lehető legjobb játékélményt nyújtsuk.” – nyilatkozta John Goodwin, ügyvezető alelnök és pénzügyi igazgató.

85 millió gyereket értünk el 2014-ben
A LEGO Csoport stratégiája, nevezetesen a tevékenységek további globalizálása, lehetővé tette a vállalat számára, hogy még több gyereket érjen el azokon a piacokon is, ahol már régóta erős jelenléttel rendelkezett, valamint a világ azon tájain is, ahol a LEGO játékélmény még viszonylag új a fogyasztók számára.

„Becsléseink szerint múlt évben több mint 85 millió gyerek lehetett részese LEGO játékélménynek. Ez csakis úgy volt lehetséges, hogy 2014 során folyamatosan képességeink fejlesztésére összpontosítottunk világszerte: a gyártástól az értékesítésig, valamint arra törekedtünk, hogy kiváló termékeket fejlesszünk, amelyek az összes kultúrkörben és földrajzi térségben vonzóak a gyerekek számára” – jelenti ki John Goodwin.

A jövő szervezetének létrehozása
A LEGO Csoport a tevékenységeinek globalizálására irányuló törekvésének következményeképp nagyobb hangsúlyt fektetett a diverzifikáltabb munkaerő toborzására világszerte. 2014 folyamán két új vezető iroda nyílt Sanghajban és Londonban, hogy kiegészítsék a Szingapúrban és Enfieldben (USA) működő irodákat, illetve a dániai Billundban található székhelyet. Mind az öt helyszínen dolgoznak majd a felső vezetéshez tartozó munkatársak is.

A vezető irodák megnyitásán túl a LEGO Csoport jelentős mértékben növelte kiterjedt globális beruházásait, hogy megerősítse a vállalat fogyasztói élmény javítására és a piaci jelenlét növelésére irányuló elkötelezettségét.
 
  • Márciusban új üzemet adtunk át Nyíregyházán, amely a már meglévő üzemet váltja fel.
  • Áprilisban a kínai Csiahszing városában letettük egy gyártóüzem alapkövét, amely később teljesen egyedül fogja ellátni az egész ázsiai piacot. Az építkezés folyamatban van, az üzem pedig várhatóan 2015-ben kezdi meg működését, és 2017-re lesz teljesen működőképes.
  • A mexikói Monterreyben működő LEGO üzemben júniusban adták át a kibővített csomagolási létesítményeket.
  • A LEGO Csoportot tulajdonló család augusztusban tette le a LEGO House (magyarul: LEGO Ház) alapkövét, amely egy 12 000 m2 alapterületű élményközpont lesz a dániai Billundban. Amikor a LEGO House majd megnyitja kapuit, a rajongók életkortól függetlenül megismerhetik a LEGO történelmét és az építőelemekben rejlő végtelen lehetőségeket.
  • Szeptemberre felépült a LEGO üzem új gyártócsarnoka a csehországi Kladnóban. Az új csarnok is része az üzem jelentős bővítésének, amely várhatóan 2016-ban fejeződik be.
  • 2014 folyamán jelentős befektetést hajtottunk végre a Billundban üzemelő öntőüzem berendezéseinek felújításában. A teljesítmény szempontjából továbbra is ez marad a világon a legnagyobb öntőlétesítmény.
  • Végezetül a Brazíliában, Törökországban és Malajziában működő értékesítési irodákkal bővült azon helyek listája, ahol a vállalat jelen van.
 
Mivel a LEGO Csoport elkötelezett egy olyan szervezet kiépítése iránt, amely támogatja a LEGO játékélmény további globalizálódását, 2014 végéig a vállalat alkalmazottainak száma 893 fővel bővült, így 14 762 főre nőtt. (2013 végén ugyanez a szám 13 869 volt.)
 
„Lelkes és elkötelezett alkalmazottaink szerte a világon büszkék a 2014-ben elért jelentős teljesítményünkre. Ezenfelül az, hogy még több új alkalmazottunk van, tovább növeli vállalatunk sokszínűségét, illetve új inspirációt nyújt és új munkamódszerek bevezetéséhez járul hozzá. Éppen ezért örülök, hogy ilyen sok új munkatárs csatlakozhatott vállalatunkhoz, köztük a LEGO Csoport igazgatótanácsának két új tagja is” – mondja Jørgen Vig Knudstorp.

 
Eredményes a tengeri szélfarmba tett befektetés

A Németország partjainál található,  első Borkum Riffgrund 1 szélturbinákmegkezdték az energiatermelést.A szélfarm hozzájárul a LEGO Csoport azon céljának eléréséhez, hogy 2020-ra 100%-ban megújuló energiából fedezze energiaigényét.
 
A LEGO Csoport 75 százalékát birtokló KIRKBI A/S körülbelül 3 milliárd dán koronát (400 millió eurót) fordított egy partmentiszélerőmű telepítésére az Északi-tengernél, Németországban A KIRKBI A/S a szélfarm 78 szélturbinája által előállított teljes energiamennyiség  31,5 százaléka felett rendelkezik.
 
Mostanra, kétévi működés után az első szélturbinák elkezdtek áramot szállítani a szárazföldi elektromos hálózatba.
 
„Ez egy mérföldkő a LEGO Csoport számára. Látjuk az első eredményét a megújuló energiába történő, hosszú távú befektetésünknek. A szélfarm kézzel foghatóan bizonyítja, hogy a LEGO Csoport valóban, tettekeldolgozik azon, hogy pozitív hatása legyen a bolygónkra” – mondja Jørgen Vig Knudstorp, a LEGO Csoport elnök-vezérigazgatója.
 
A befektetés révén a LEGO Csoport közelebb kerül céljának eléréséhez, azaz 2020-ra több megújuló energiát állíthat elő, mint amennyi energiát felhasznál. Mind a 78 szélturbina üzembe helyezésével a szélfarm körülbelül 320.000 háztartás fogyasztásának megfelelő áramot képes előállítani.
 
100%-ban megújuló energiával 2020-ra
A LEGO Csoport 2013-ban csatlakozott a Természetvédelmi Világalap (WWF) klímavédelmi programjához. A LEGO Csoport többek között arra tett ígéretet, hogy 2016-ra megújuló energia birtoklásával és termelésével, valamint az energiahatékonyságának növelésével ellensúlyozza.széndioxid-kibocsátását
 
„Szeretnénk pozitív hatást gyakorolni a világra, amelyet gyermekeink örökölnek majd. Ezt elsősorban játékainkkal érjük el, amelyek elősegítik a gyermekek tanulását és fejlődését. Emellett felelős vállalatként is jelentős hatásunk vans ebben ambiciózus környezetvédelmi programunknak is fontos a szerepe.. Nagy jelentőségű piilanat ez, mikor a Borkum Riffgrund 1 szélfarm megkezdi az áramszállítást –  ez a szélfarm segít elérni  célkitűzésünket,hogy 2020-ra energiaigényünk 100 százalékát megújuló energiából fedezzük.” – mondja Jørgen Vig Knudstorp, a LEGO Csoport elnök-vezérigazgatója.
 
A megújuló energia új forrásai mellett a LEGO Csoport környezetvédelmi programjában szerepel az energiahatékonyság fokozása is – ezen a téren az utóbbi öt évben több mint 30 százalékos javulást sikerült elérni. A környezetvédelem szempontjából további fontos fejlesztést jelentenek a 2014-ben bevezetett, kisebb LEGO csomagolások. Ennek köszönhetően körülbelül 6000 tonnával csökent a kartonpapír-felhasználás, valamint körülbelül 3000-rel kevesebb teherautóra van szükség a szállításhoz, így  összesen mintegy 10.000 tonnával csökkent a CO2-kibocsátás.
 
Környezetvédelmi elköteleződésén túlelkötelezett a LEGO Csoportkiemelten kezeli  a termékbiztonság, a munkavállalói jogok, munkatársai biztonságának, valamint működési helyein a helyi közösségekkel való jó kapcsolat kérdését.. A szélerőmű megépítése jelentős szerepet tölt be a vállalat átfogó felelősségvállalási programjában.
 
A Borkum Riffgrund 1 szélfarmról
A Borkum Riffgrund 1, a DONG Energy (50%), valamint partnerei, a KIRKBI A/S és a William Demant Invest A/S (együttesen 50%) közös vállalkozása.
 
A Borkum Riffgrund 1 a parttól 54 kilométerre, Borkum szigetétől 37 kilométerre található. A szélfarmot a németországi Norden-Norddeichből, a DONG Energy vállalat kikötői létesítményéből üzemeltetik.
 
Az erőmű 78 szélturbinája összesen 312 megawatt áramot tud előállítani.


A sajtóanyagért köszönet a KommPakk csapatának!


Fizetett hirdetés

Még több Blog Városom.hu-n

Fókuszban a damaszkuszi rózsás natúrkozmetikumok

A rózsa és a testápolás kapcsolata a legtöbbünk fejében az illatosítás valamilyen formáját jele...

A környezetbarát az új trend: megújult a Sante natúrkozmetikai termékcsalád!

Néhány különleges termékinnovációval és lendületes, új arculattal rukkolt elő a Sante natúrkozm...

Természetes szupererő? - Ime 5 kihagyhatatlan superfood!

Nyers kakaó, chrolella, maca por, goji bogyó és chia mag. Néhány azon szuperételek közül, melye...

Vélemények, hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned, ha nem vagy még regisztrált felhasználónk kattints ide

Blog

Eseménynaptár

Fizetett hirdetés


Fizetett hirdetés

Már 19

Rejtélyek Szobája
Fantasztikus szórakozás, mozijegy áron! Több, mint egy órátok van arra, hogy különböz...
Budapest

Már 19

Számtalan szabadidős lehetőség, családi-és gyermekprogramok, finom ételek, zamatos boro...
Festői környezetben várunk mindenkit - számtalan szabadidős lehetőséggel! Nálunk jól
Balaton

Fizetett hirdetés

Megosztom



Blog kereső Városom.hu

    

Partnereink




Facebook