Az ingatlanpiac megújulásra szorul
Mindannyian jártunk már abban a cipőben, hogy eladó vagy kiadó ingatlant kerestünk, ám befektetett energiáink ellenére sem tudtunk egyről a kettőre jutni. Rendkívül sok oka van a jelenlegi pangásnak, amit az ingatlanpiacon tapasztalunk, ám egy új szolgáltatás minden résztvevő számára megoldást nyújthat. Ez a hellokeco. Egy magyar startup, amit négy fiatal kezdett el annak érdekében, hogy innoválja az ingatlanhirdetéseket.
Az egész egy egyszerű lakáskereséssel indult. Egy fiatal pár sok csalódást követően egy teljesen új ötlettel rukkolt elő, melynek lényege az volt, hogy videón keresztül szólítják meg a potenciális főbérlőket és keresnek lakást. Később az ötletet megfordították, és már négyen kezdtek neki a hellokeconak, ami a legújabb magyar startup vállalkozás az ingatlanpiacon. Közösségi video-hirdetéseket készítenek el, amely organikus terjedésének köszönhetően találja meg a potenciális vásárlókat, érdeklődőket. A video-hirdetések napról-napra egyre fontosabbá válnak, a közösségi oldalak is kifejezetten támogatóan lépnek fel velük szemben, illetve egyszerre minden érzékszervet bevonnak a hirdetés „élményébe”, így a meddőszórás aránya is redukálható. Nem beszélve arról, hogy a közösségi oldalakon terjedő video-hirdetések ún. targetálása annyira pontos, hogy kifejezetten csak a célcsoporthoz jutnak el a tartalmak, így a kattintási hajlandóság is jóval magasabb. A hellokeco startupperei pont ezeket az előnyöket ragadták meg, amivel az átlagos ingatlanhirdetéseket úgy fejlesztették tovább, hogy azok lényege megmaradt, viszont egy mai átlagember mindennapjaihoz is illeszkedik. Manapság a szabadidő az egyik legfontosabb része az emberek életének, hiszen a munkavilág felgyorsulásával, ebből maradt a legkevesebb, ez az újfajta hirdetés típus pontosan ebben segít az embereknek a legtöbbet; releváns tartalmat ad, otthon megtekinthető és csak akkor kell külön időt szánni az ingatlan személyes megtekintésére, ha az valóban elnyerte tetszésünket. A hellokeco nem ingatlanközvetítő szerepet kíván betölteni, hanem egy plusz szolgáltatást ad mind a tulajdonosok, mind az ingatlanosok számára. Ez a hirdetési formátum rengeteg előnnyel rendelkezik, így nem véletlen, hogy a nyugati országokban már többen alkalmazzák is.
Az elmúlt hónapok során sokat fejlődött a fiatalok koncepciója, így több vállalkozással is együttműködésre léptek, ennek következtében termékportfóliójuk is sokkal színesebbé, egyedibbé vált. Az egyszerű videó készítéstől, a helikopteres és különféle közösségi, online hirdetésekkel megtámogatott videókon át bármit kedvük szerint kombinálhatnak az érdeklődők. Mindemellett a sok szolgáltatási lehetőségnek köszönhetően már a külföldieket megcélzó apartman házak, hotelek, esetleg konferenciatermek számára is érdekessé válhat ez az innovatív hirdetési forma.